Sunday, June 22, 2008

Convini コンビニ

Aquí al Japó hi ha un tipus de botigues que no pots trobar a Catalunya. Estic parlant de les Convenience Store. Normalment són petits locals on un pot trobar tot allò que necessita per sobreviure (i també forces tonteries). Venen menjar del que podries trobar en un mercat però també ja preparat: sandvitx, onigiri (boles d'arròs amb farcit) i sobretot els obento. Aquests últims són una safata amb el menjar cuinat a punt per consumir. El caixer et demana si vols palillos per menjar-lo i te l'escalfa.
A part de menjar hi pots trobar tots el tipus de begudes que se't ocorrin.
La llista de coses que pots comprar en una Convini és inacabable: piles, tabac, calces, maquillatge, esparadraps, mitges, xocolatines, revistes, desodorant, compreses. També hi ha caixer automàtic, fax, fotocopiadora, snacks, caramels, gelats, etc.
I ara petards! Encara no he aclarit si celebren quelcom semblant a Sant Joan. Ho investigaré.
Cada 100 metres pots trobar una Convini a Japó. Hi han cadenes de Convini. Les més famoses: 7-Eleven, Family Mart, ampm, Lawson...
Aquestes botigues estan obertes 24 hores al dia. Així que si a les tantes de la matinada tens un desig irreprimible de menjar o comprar quelcom que no tens hi pots anar.
Els Japonesos les adoren. Cal reconèixer que són molt pràctiques.


7-Eleven al meu carrer. Observació: davant (o aprop) dels establiments sempre hi ha un pàrquing ja que està prohibit aparcar al carrer.

3 comments:

P said...

Hola! fa temps que passo pel teu blog, però encara no havia comentat res. El vaig descobrir no se com i em va fer gràcia que marxessis de Catalunya cap a una punta del món al mateix temps que jo marxava cap a l'altre jeje! Per tant, he anat seguint els teus post. Ah! I t'he copiat el rellotge pel meu blog :D

És molt interessant tot el que expliques, sobretot esta molt bé tot lo referent al xoc cultural que pot representar viure en un país tan diferent i el posts sobre els terratrèmols també m'han agradat força. Continua fent posts!

Respecte a aquest post, no m'estranya que les adorin aquestes tendes, tinc entès que els japonesos són molt consumistes, no?

Nuesa Literària said...

La japonesa deu ser una societat força curiosa. Des de Catalunya em fa l'efecte que no m'hi acostumaria: poques vacances, duríssima competitivitat a la feina, utilitarisme, elevada densitat de població... Encara que segur que aquí ens arriba amb més força el dolent, que no pas el bo que també hi deu ser. Bon Sant Joan!

Noctas said...

mmm interessant el teu blogg. Sempre he volgut anar al Japó però és tan car el bitllet d'avio que de moment no m'ho puc permetre..bé et seguiré llegint i saludus des de Barcelona. Per cert ¿Es veritat que les japoneses no tenen cap pudor amb el sexe? l'altre dia em varen enviar un email d'un programa de televisió del japó i les noies es delien per sortir a un escenari a fer una felació a l'home. No m'ho podia creure... en fi...