Sunday, May 18, 2008

Sanja Matsuri 三社祭 (Festival dels Tres Temples)

Ahir vaig quedar amb la Chieko (japonèsa, amb certes habilitats per l’anglès). Ens vam conèixer a la facultat (Tsukuba) on ella estava fent el seu Master. Ara ja ha acabat i està fent el curs de formació de l’empresa que l’ha contractat. Aquests cursos poden durar fins a 3 mesos aquí al Japó! Treballa en una empresa japonesa de component electrònics per càmares, mòbils i altres. Em va explicar que feien les peces de l’Ipod, així que si en necessiteu de recanvi em feu una trucada.


Em va portar a un festival japonès al temple Senso-ji (Asakusa, Tokyo). Feia una calor pròpia de ple estiu i estava a rebentar de gent. Molts japonesos i també molts turistes.
El festival és en honor als tres fundadors del temple. Diuen que el Maig del 628 d.C. dos pescadors que treballaven a un riu aprop de Tokyo van trobar en una xarxa una estàtua de Buda la van tornar al riu, però sempre tornava. Amb l'ajuda econòmica d'un ric terratinent es va construir aquest temple i es van convertir al budisme. El Japó era sintoísta en aquella època. Actualment és una barreja d'ambdues creences.
Tot i ser el temple budista més antic del Japó, cal dir però, que durant la Segona Guerra Mundial, el temple original va ser bombardejat i l'actual és una reconstrucció.



Com podeu veure a la foto passejaven una espècie de “passos” anomenats mikoshi que carregaven a les espatlles. Són petites imitacions del temple fetes de fusta i recobertes d'or. Cada mikoshi té una porteta tapada amb una cortina i s'invita a les ànimes kami dels fundadors a entrar dins. Els portadors sacsejaven els mikoshi per que se suposa que donen força a les ànimes i porta bona sort. Van donar voltes i més voltes al temple, mentre sonava la música.



A part de compartir amb una multitud aquest espectacle, la Chieko em va presentar el seu pare que era un dels que portava els mikoshi. Cada “confreria” anava amb un vestit tradicional diferent.

Em van invitar a prendre una beguda i un cafè. També a menjar el plat dels que porten els mikoshi: una espècie de popurri amb carn que no vaig identificar molt bé.

A part d’aquest espectacle vam fer les coses tradicionals japoneses: dinar a les 12 a l’estació de Ueno i anar de “shopping”.

No comments: