Saturday, March 8, 2008

Ieps! Que això balla!

Ahir va ser una gran nit. Perquè? Us ho explicaré.
Vaig anar a dormir cap a la una de la matinada, després de mirar una pel•lícula. Ja estava mig adormida quan va acabar. Així que només vaig apartar el portàtil i vaig tancar els ulls definitivament. Al cap d’una estona de dormir em va despertar un soroll força estrany com si moguessin els mobles del pis de d’alt.
De cop i volta vaig notar que una força brutal m’estava movent dins del llit. Ueps! Què coi passa aquí? Estava mig adormida i no entenia massa bé la situació. De cop vaig caure-hi: estàs a Japó; Això és un terratrèmol.
Realment estava tan sorpresa que no vaig reaccionar: tindria que haver-me aixecat i posat sota la taula. Però la força era tal que estic segura que m’hagués tombat a terra.
Les parets de l’apartament semblaven de goma, elàstiques, com un xiclet. Us ho ben prometo que les vaig veure deformar considerablement. Contradictòriament però, si hagués tingut que descriure com es va bellugar cada pis diria que es tractava com si cada apartament fos un bloc: sòlid en si mateix però com si llisqués entre el pis de sota i el de sobre. Una sensació no massa agradable.
M’imaginava que un terratrèmol seria com dur, brusc, violent. Però la sensació va ser més semblant a estar en un vaixell un dia en què el mar estes molt agitat. Balancejant d’un costat cap un altre.

Apart d’aquesta experiència tan diferent també explicar-vos que ahir vaig anar a Mito amb dos companys de la facultat per obtenir el Re-entry visa. No n’hi ha prou amb tenir el visat en aquest país sinó que a més tens que tramitar uns papers per si se’t ocorre marxar i tornar. Aquí ens teniu en Nakamura (Japó) jo (Catalunya) i en Sumon (Bangla Desh) en una botiga de dolços japonesos.




Per cert! Aquesta setmana vaig provar els dorayaki els dolços que mengen en Doraemon i en Novita (juntament amb el Schin Chan són molt populars aquí).



Finalment ahir després del viatge vam pujar al Mont Tsukuba (d’un turonet en diuen muntanya, 877 metres) per contemplar les vistes. Ja comencen a florir els cirerers i és tot un espectacle.

No comments: